Goudlokje en de 3 beren

1 oktober 2021

Maandag  leek ons klasje op een berenklas want veel kls  hadden een  berenknuffel mee. Deze week vertelt juf namelijk over Goudlokje en de drie beren. We luisterden naar het verhaal en zongen van

hinkel de pinkel daar komen wij aan

Wij hebben geen kousen of schoenen meer aan.

Met de handjes op de rug.

Hinkel de pinkel en dan weer terug

We speelden spelletjes in de zaal met onze beer, knutselden berenoortjes, stempelden een berensnoet , sorteerden alle beren volgens soort, grootte en kleur en sorteerden allerlei  attributen uit het verhaal: kommetjes, borden, stoeltjes … Ook papa, mama en kleine beer zaten erbij. Wij moesten goed kijken en dan alles bij de juiste beer plaatsen.

Aan de werktafel hebben we hetzelfde gedaan : knippen en kleven  : wat hoort bij welke beer en maakten ook een berenpuzzel met 3 beren .

We sloten vandaag ons thema af met een berenfeest. Deze voormiddag maakten we zoals de beren in het verhaal lekkere berenpap (vanillepudding) en in de namiddag zetten we onze berenoortjes op en kregen een berensnoet en dan zingen en dansen en spelen in de zaal en natuurlijk….smullen van onze berenpap.

De werkjeszakken mochten normaal vandaag mee naar huis maar wegens het slechte weer zullen we wachten tot volgende dinsdag.

Volgende week vertellen we 2 weekjes over

” pompoenen om te zoenen ” . De gevoelens zullen hier zeker aan bod komen, we bekijken een pompoen van binnen en buiten, maken er ook iets lekkers mee en zullen wat decoratie maken voor de kinderfuif van de ouderraad.

Wie thuis overschot heeft aan pompoenen mag er gerust eentje meegeven. Zeker niets kopen aub. Het kleur oranje zal ook veel aan bod komen dus oranje spulletjes mogen genaamtekend meegegeven worden naar klas. Alvast bedankt.

Een prettig weekend en niet vergeten…maandag pedagogische studiedag…geen school voor de kleuters.

Groeten juf Sabien

FacebookGoudlokje en de drie beren