Thema "Dit kan ik al"

17 september 2021

Ons thema “ dat kan ik al “ zit erop. Zoals eerder vermeld hebben we deze 2 weken vnl het accent gelegd op wat de kls al allemaal kunnen en dit ook verder geoefend . En dat is al heel veel : zelfstandig jas aan en uitdoen, zelfstandig naar toilet gaan, schooltasje openen en alles in juiste mand leggen, eigen symbooltje vinden aan kapstok en jas eraan hangen, knippen, kleven, …en nog zoveel meer.

We werkten aan ons “ dit kan ik al “ boekje waarin we verschillende technieken oefenen : kleuren, knippen en schilderen.

Aan de werktafel versierden we onze grote tas met bollen en maakten we afdrukken met onze handen. We hebben geknipt en gekleefd : van klein naar groot, kleurden een kleine Jules als schooltashanger en mochten we zelf eens proberen een schooltas te schilderen.

Onze werkjestas zullen we geregeld meekrijgen naar huis. Natuurlijk met al onze kunstwerken in zodat mama en papa die ook thuis kunnen bewonderen. Graag telkens terug meegeven aub.

In de zaal speelden we een spelletje met onze schooltas . De begrippen op , naast en over kwamen aan bod.

Volgende week start ons thema “ Goudlokje en de 3 beren”. Wie thuis een berenknuffel liggen heeft mag die gerust (genaamtekend) meegeven naar school. Gelieve enkel beren mee te geven aub.

Alvast een prettig weekend

Gr juf Sabien

De eerste dagen in de nieuwe kleuterklas!Ik kan dat al… JOEPIE!!!